De Impreza moet het opnemen tegen de meest populaire modellen die er zijn. Denk aan de Volkswagen Golf, Ford Focus en Opel Astra. Subaru moet dus wel iets heel bijzonders bieden om daar tegenop te kunnen. Sinds jaar en dag zet Subaru daarvoor dezelfde troeven in: veiligheid, betrouwbaarheid en rijplezier.
Wie dagelijks woon-werkverkeer rijdt heeft aan de Subaru een prima auto, maar zal geen grote verschillen ervaren met het bestaande aanbod. Het comfort, de ruimte en de uitrusting zijn allemaal goed, maar niet uitzonderlijk.
Wie een sportieve rijstijl heeft, regelmatig onder extreme weersomstandigheden rijdt of vaak over slechte wegen rijdt, ervaart juist heel veel meerwaarde. Alhoewel de prestaties van de 1.6 liter motor niet bijzonder sportief zijn, is het weggedrag dat juist wel. Samen met de vierwielaandrijving geeft dat een aangenaam superieur gevoel en draagt het bij aan de veiligheid. Het grootste voordeel van de Impreza is uiteindelijk ook het grootste nadeel, want de eigenzinnige techniek zorgt voor een hoog verbruik en dat wordt in Nederland afgestraft met een hoge co2-belasting.
Autozine is het auto-magazine op Internet. Autozine is in 1999 gestart in Nederland en is uitgeroeid tot een pan-Europese uitgever met websites in negen landen. Autozine is een 100% digitaal magazine, beschikbaar via de website, Android app, iPhone app, iPad app en apps voor diverse merken Smart TV. Autozine heeft een bereik van ongeveer 300.000 tot 400.000 lezers per maand.