Selecteer een pagina
Een nieuwe uitvoering van de X5 met plug-in hybride aandrijving combineert een zescilinder-in-lijn benzinemotor met de nieuwste BMW eDrive technologie. Het systeemvermogen bedraagt 290 kW (394 pk) met een elektrische actieradius tot 80 kilometer (NEDC). De BMW X5 xDrive45e iPerformance belooft sportiviteit, off-road kwaliteiten en een hoge mate van efficiency. De CO2-uitstoot bedraagt minder dan 50 g/km. Marktintroductie vindt plaats in de loop van 2019.

Het aanbod van de BMW X5 wordt in de loop van 2019 uitgebreid met een plug-in hybridevariant. De X5 xDrive45e iPerformance combineert een zescilinder-in-lijn benzinemotor met TwinPower Technologie met de nieuwste eDrive technologie. Dankzij de voortdurende progressie op het gebied van hybridetechnologie levert de nieuwe uitvoering van de BMW X5 een systeemvermogen van 290 kW (394 pk), een verbeterde elektrische actieradius en een significant lagere CO2-uitstoot ten opzichte van zijn voorganger.


De verbeterde cijfers zijn het resultaat van een compleet nieuw ontwikkelde aandrijflijn. Die bestaat uit een 201 kW (286 pk) sterke 3,0-liter zescilinder-in-lijn benzinemotor van de huidige BMW EfficientDynamics familie, gecombineerd met de nieuwste generatie BMW eDrive technologie. Het elektrische vermogen van 82 kW (112 pk), de lithium-ion batterij met een grotere capaciteit en verbeterde elektronica voor intelligenter energiemanagement staan in de BMW X5 xDrive45e iPerformance garant voor meer efficiency. De twee krachtbronnen leveren samen een systeemvermogen van 290 kW (394 pk) en een maximumkoppel van 600 Nm. De elektro- en verbrandingsmotor zijn gekoppeld aan een 8-traps Steptronic automaat van de nieuwste generatie en xDrive vierwielaandrijving. Op deze wijze worden altijd de vier wielen aangedreven, ongeacht of volledig elektrisch, uitsluitend op benzine of gecombineerd gereden wordt. De topsnelheid van de X5 xDrive45e iPerformance bedraagt 235 km/h.De acceleratie van 0 naar 100 km/h is mogelijk in 5,6 seconden, meer dan een seconde sneller dan het vorige model. De elektrische topsnelheid is verhoogd van 120 tot 140 km/h. De elektrische actieradius bedraagt nu 80 kilometer volgens de NEDC norm, bijna drie keer zo veel als die van zijn voorganger. Het gemiddelde brandstofverbruik van de nieuwe BMW X5 xDrive45e iPerformance is gedaald tot 2,1 l/100 km met een bijbehorende CO2-uitstoot van 49 g/km (NEDC).

Dankzij de batterij die in de bodem van de auto is gemonteerd, is het zwaartepunt lager dan bij een SUV met conventionele aandrijving. De bagageruimte van de BMW X5 xDrive45e iPerformance biedt 150 liter minder inhoud. Als alle zitplaatsen in gebruik zijn, bedraagt de inhoud 500 liter; met neergeklapte achterbank is 1.716 liter laadvolume beschikbaar. De inhoud van de brandstoftank bedraagt 69 liter.

De nieuwe BMW X5 xDrive45e iPerformance is standaard uitgerust met luchtvering op de voor- en achteras, evenals elektronisch gestuurde dempers. Integral Active Steering (vierwielbesturing) is optioneel. Bovenop een uitgebreide reeks voorzieningen op het gebied van connectiviteit zijn ook nieuwe digitale diensten beschikbaar die specifiek gericht zijn op elektromobiliteit. Alle rij-assistentiesystemen die voor de Sports Activity Vehicle ontwikkeld zijn, evenals de vele opties op het gebied van comfort en luxe, zijn onveranderd leverbaar voor de nieuwe BMW X5 xDrive45e iPerformance.