Selecteer een pagina
De Nissan Qashqai is de meest verkochte auto in zijn soort. Het geheim achter dat succes is: goede planning. Om dat succes te behouden heeft Nissan de auto aangepast voor modeljaar 2019. Dit is deels noodgedwongen en deels om de concurrentiepositie te verbeteren. Vanwege nieuwe uitstootnormen (“Euro6d-TEMP”) moest de Qashqai schoner worden. De nieuwe 1.3 liter motor motor is dankzij nieuwe techniek minder milieubelastend en voldoet daarmee aan nieuwe de eisen.
Om de Qashqai aantrekkelijker te maken, is de nieuwe motor ook nog eens sterker, stiller en soepeler geworden.De auto kwam op het juiste moment, toen mensen op zoek waren naar een origineel alternatief voor een standaard hatchback. Daarbij deugt het concept: de Qashqai is wel anders, maar op geen enkele manier minder dan een alledaagse auto.

Het betreft hier nadrukkelijk geen facelift. De Qashqai ziet er nog steeds hetzelfde uit voor modeljaar 2019. Nog steeds is de Qashqai een cross-over, wat wil zeggen half personenauto en half SUV (Sports Utility Vehicle). De Qashqai is niet de meest opvallende auto in zijn segment, waarmee een zo groot mogelijke doelgroep wordt aangesproken.

De ontwikkelingen op het gebied van mobiele telefoons gaan snel en Nissan speelt daar op in met een nieuw, modern infotainment-systeem. De zelf in te delen beginschermen zijn in de praktijk echt handig. De nieuwe navigatiefuncties met kaarten en verkeersinformatie van TomTom zijn slim en betrouwbaar. Dankzij ondersteuning voor Apple Carplay en Android auto is het systeem bovendien klaar voor de toekomst. Zo gaat de Qashqai keurig mee met de tijd en zal het succes dus nog wel even aanhouden.

plus
  • Ruim en praktisch
  • Modern infotainment-systeem
  • Stille, sterke en relatief zuinige benzinemotoren
min
  • Forse prijsverhoging
  • Weggedrag blijft iets achter bij concurrentie van recentere datum
Lees meer over deze autotest en heel veel interessant autonieuws op dewebsite van AutoZine.

 

Autozine is het auto-magazine op Internet. Autozine is in 1999 gestart in Nederland en is uitgeroeid tot een pan-Europese uitgever met websites in negen landen. Autozine is een 100% digitaal magazine, beschikbaar via de website, Android app, iPhone app, iPad app en apps voor diverse merken Smart TV. Autozine heeft een bereik van ongeveer 300.000 tot 400.000 lezers per maand.